گزارش یک سفر، کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۷ – قسمت اول

6 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
11
mwc2017_1

امیر تقوی: مدیر آکادمی تحول دیجیتالی

کنگره جهانی موبایل با هدف گردهم آوردن فعالین صنعت مخابرات و نمایش آخرین دستاوردهای فناوری و برگزاری کنفرانسهای مختلف در این عرصه در شهر بارسلونا در ایالت کاتالانیا از کشور اسپانیا برگزار شد.

در یکی از بزرگترین رویدادهای این چنینی، بیش از یکصدهزار فعال صنعت به عنوان بازدید کننده، بیش از ۲۰۰۰ شرکت طراز اول جهانی به عنوان شرکت کننده در نمایشگاه، و۴۰۰۰ خبرنگار و تحلیلگر از ۲۰۴ کشور جهان، هر سال در پایتخت موبایل جهان (بارسلونا) دور هم جمع میشوند.

این کنگره معمولا در هفته آخر ماه فوریه هر سال برگزار شده، و تقریبا همه فعالین عالی رتبه صنعت موبایل از همه جای دنیا همه ساله در این کنگره شرکت میکنند.

بارسلونا

در مورد بارسلونا

بارسلونا با حدود یک میلیون و هفتصدهزار نفر جمعیت بزرگترین شهر کاتالونیا و ششمین شهر پرجمعیت اتحادیه اروپا و بزرگ‌ترین کلان شهر اروپا در کنار دریای مدیترانه است.

بارسلونا

بندر بارسلونا مهمترین بندر اروپایی دریای مدیترانه و هفتمین شهر جهان از نظر کیفیت زندگی و یکی از ۵ مقصد پرطرفدار توریستی جهان و یکی از ثروتمندترین شهرهای قاره سبز است.

بارسلونا

امکانات نمایشگاهی بی نظیر و قابلیت مدیریت حجم زیادی بازدید کننده در مدت کوتاه عملا تبدیل به یکی از تجارتهای پرسود برای این شهر شده است.

بارسلونا

یکی از زیباترین بازارهای مواد غذایی جهان در مرکز این شهر است قرار دارد. چیزی شبیه تجریش خودمان! ترکیب رنگها در فودمارکت بارسلونا مسحور کننده است

بارسلونا

سواحل شهر واقعا زیبا و آرام بوده رستورانهای دریایی حاشیه پورت المپیک واقعا مثال زدنی هستند و تاپاس هم میتواند ساعتها شما را با دوستانتان در رستورانها سرگرم کند. در طول هفته آخر فوریه قیمت اطاق هتلها تا ۵ برابر نرخ معمول و کرایه تاکسیها از ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش می یابد. در رستورانها و بارها جای سوزن انداختن پیدا نمیشود و به هر جای شهر که بروید بیزنس‌منهای رنگارنگ با بج کنگره دیده میشوند و کسبه شهر هم حسابی در این هفته از خجالت جماعت مخابراتی دنیا در میآیند. وضعیتی شبیه شمال ایران در ایام عید.

محورهای داغ کنگره جهانی موبایل در سال ۲۰۱۷

اینترنت اشیا

رشد خیره کننده اشیا متصل مورد توجه همه قرار داشت. تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۲۷ میلیارد دستگاه به هم متصل خواهند شد. کاربردهای جدید و مساله اینکه چگونه میتوان در سفر از شر هزینه های سنگین رومینگ اینترنت برای اشیایی که جزیی از زندگی ما شده اند و لازمشان داریم خلاص شد. بعد از انقلاب صنعتی سال ۱۹۶۹ به نظر میرسید که اینترنت اشیا در حال رقم زدن آخرین انقلاب صنعتی باشد.

اینترنت اشیا

 

اینترنت نسل پنجم

احتمالا یک روز یک آدم ۱۹۰ سانتی متری را هم میشود در عرض ۱ ثانیه کلا آپلود کرد! البته اگر مشکل از مخابرات منطقه نباشد!

اینترنت نسل پنجم

تبلیغات هوشمند بر بستر موبایل و اپلیکیشنها

تقریبا مطمئنم که به زودی چیزی از صنعت تبلیغات سنتی باقی نخواهد ماند. حتی شبکه های تلویزیونی بسیار معروفی هم که در کنگره شرکت داشتند معتقد بودند که عصر تلویزیون با ساختار گذشته به سر آمده است چه رسد به تبلیغات در این رسانه.

تبلیغات موبایل

سیستمهای پرداخت موبایل

کامویوا

شرکت کامویوا که سال گذشته خودم دفترشان را در تهران افتتاح کردم به عنوان برترین شرکت عرضه کننده راهکارهای پرداخت موبایلی در جهان انتخاب شد. به نظر میرسد پرداخت در سالهای آتی آنچنان تغییر کند که در باور دیروز و امروز ما نگنجد!

کامویوا

 

پهپادها و واقعیت مجازی

به امید روزی که هر کس یک پهپاد داشته باشد!!

پهپاد

خبر ویژه برای من:

SAP

SAP و Apple مشارکت خود را در یک پروژه استراتژیک اعلام کردند. این پروژه به شرکتهای کاربر SAP امکان میدهد که با دسترسی به یک SDK کمکهای حیاتی مورد نظر برای توسعه اپلیکیشنهای تجاری سطح بالا و مدیریت و به روزرسانی آنها دریافت کنند. سوزان پریسکات از اپل گفت: همکاری با SAP برای ما یک فرصت خارق العاده است تا به کابران کمک کنیم ایده های خلاقانه خود را در قالب اپلیکیشنهای امن در محیط iOs و تحت رهبری SAP به اجرا درآورند.

4 نظرات

  1. باربری

    اکتبر 21, 2017 at 7:03 ق.ظ

    وای خیلی خوبه ساییتون

    Reply

  2. apdi.ir

    دسامبر 16, 2017 at 7:54 ق.ظ

    اقا خیلی وبسایتتون عالیه

    Reply

  3. ناشناس

    ژانویه 9, 2018 at 10:16 ق.ظ

    سلام
    درود برشما وب سایت خیلی خوبییی بود
    ممنون از اشتراک گذاریتون
    موفق و پیروز باشید دوست عزیز.

    Reply

  4. mohammad

    مارس 29, 2018 at 6:55 ق.ظ

    بسیار عالی و مفید بود… خسته نباشید جناب تقوی

    Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…