دگردیسی دیجیتال براساس دیتا شکل می‌گیرد!

0 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
0
به گزارش پایگاه خبری«آکادمی تحول دیجیتال» به نقل از ایبنا، مهدی عبادی در گفتگو با ستاد خبری نهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت در خصوص دگردیسی دیجیتال و تاثیر آن افزود: درباره دگردیسی دیجیتال اختلاف نظر بسیار زیاد است و اساسا سوالی که در ابتدای راه باید از خود بپرسیم این است که دگردیسی دیجیتال یعنی چه؟ و چه فرقی با الکترونیک دارد؟

وی افزود: مفهوم دگردیسی دیجیتال براساس دیتا شکل می‌گیرد و  به نظر من هر زمانی که ما دیتا را در تصمیم گیری‌ها و فرآیندهای روزمره خود به خصوص در فعالیت‌های بانکی دخالت دهیم منجر به دگردیسی دیجیتال شده اما سوال این است که آیا زیرساخت های حاکمیتی ما برای دگردیسی دیجیتال آماده است یا خیر؟ به جرات می‌گویم خیر، زیرا نقایص زیادی را به خصوص در حوزه دیتا داریم.

دبیر انجمن فین‌تک ادامه داد: ما قوانین مشخص محرمانگی کاربران را نداریم و طبیعتا اگر رویکرد ما به سمت دگردیسی دیجیتال باشد در این زمینه با مشکل مواجه خواهیم شد. دیتاهای ما گاهی اوقات به اشتباه محرمانه شناخته می‌شوند و این خود چالش بسیار بزرگی است، به عنوان مثال دیتا احراز هویت کاربران  در حال حاضر از سوی نهادهای حاکمیتی دیتا محرمانه و امنیتی به حساب می آید در صورتی که ما به هیچ عنوان بدون این اطلاعات نمی توانیم تحولی در زمینه سرویس‌های دیجیتال داشته باشیم.

عبادی با تاکید بر اینکه تمامی دیتاها در لایه‌های کسب و کاری هم محرمانه به حساب می‌آیند از جمله دیتاهای تراکنش‌های مشتریان بانک‌ها محرمانه می‌دانیم، البته این اطلاعات محرمانه است اما باید ساز و کار مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

به گفته وی کسب و کارها نیز در این زمینه نیازمند تحول هستند ما اگر بخواهیم به سمت اقتصاد هوشمند حرکت کنیم باید از تکنولوژی‌ها و ترم‌هایی شبیه به هوش مصنوعی استفاده کنیم. چالش های زیرساختی در این زمینه داریم و دانش ما نسبت به دنیا در این زمینه عقب است.

دبیر انجمن فین‌تک با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه رگولاتوری هم با چالش هایی مواجه هستیم، گفت: همانطور که رگولاتور انتظار دیجیتالی و هوشمند سازی اقتصاد و کسب و کارها را دارد به طور حتم رگولاتور هم باید تغییر کند و شاهد دگردیسی در لایه رگولاتوری هم باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…