چشم انداز کسب و کارهای رباتیک در سال 2018 چگونه خواهد بود؟/حضور پررنگ آسیایی ها در ماراتن هوش مصنوعی

2 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
0

 

در سال 2018 کسب و کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه خواهد بود؟ این سوالی است که در رسانه پرسش و پاسخ «کورا» مطرح شده و هاکان هاپنس ، پژوهشگر حوزه داده های کامپیوتری به آن پاسخ داده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک،این روزها بازار ربات هاف ماشین های هوشمند و داده های کامپیوتری به شدت داغ است. بنابراین، شاید پرسش اصلی در چنین شرایطی این باشد که ماشین ها چگونه برای درک بهتر جهان نقش ایفا می کنند و اساس آینده هوش مصنوعی در جهان چه خواهد بود:

ایالات متحده

این کشور در طول سال های متمادی رهبر حوزه یادگیری ماشینی بوده و در حوزه های فن آوری نیز پایگاه هایی مشخص مانند سیلیکون ولی دارد.به نظر می رسد این کشور در طول سال 2018 نیز به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد و البته هیچ نشانه ای مبنی بر این که روند رو به توسعه این کشور رو به کاهش گذاشته است، مشاهده نمی شود.

اروپا

شاید عجیب به نظر برسد اما اروپا در بخش پذیرش هوش مصنوعی در صنایع خود کمی محتاط تر از حد عادی عمل می کند.اما از سال 2017 تا کنون و با ورود هوش مصنوعی به برخی صنایع با انفجار هزاران شغل هوشمند رو به رو شده ایم . که حتی می تواند در سال 2018 بیشتر هم باشد.

روسیه

این کشور دارای استعدادهای فراوانی در حوزه نرم افزار است. از سوی دیگر روسیه در حال شکل دادن به نیرویی است که در جهان در بخش فناوری ممتاز باشد. حتی پوتین اخیرا اعلام کرد که قصد دارد روسیه را به عنوان ابرقدرت« AI »تبدیل کند.

هند

دارای بزرگترین صنعت مشاوره فناوری اطلاعات در جهان است و هر سوالی که در مورد خدمات هوش مصنوعی داشته باشید، هندی ها به سهولت پاسخ می دهند.

چین

این کشور اخیرا قصد خود را مبنی بر تبدیل شدن به رهبر جهانی درحوزه « AI» اعلام کرده است و مبالغی کلان را نیز با همین هدف سرمایه گذاری کرده است. استارتاپ های چینی نیز نقشی پررنگ در رشد و تسوعه هوش مصنوعی در این کشور دارند.

ژاپن

مدتهاست که ژاپن رهبر جهان در زمینه الکترونیک است و اکنون نیز صنعت رباتیک خود را با جدیت ارتقا می دهد.

این کارشناس ادامه می دهد: ” من با سایر نقاط جهان کمتر آشنا هستم. اما حدس می زنم که کره جنوبی و تایوان شبیه به ژاپن باشند در حالی که بازار کار استرالیا بیشتر شبیه اروپا است. من همچنین انتظار دارم که شغل های مبتنی بر یادگیری ماشینی در کشورهای در حال توسعه رایج تر باشند. من فرض می کنم که قاره آفریقا در این حوزه کمی ضعیف است اگرچه می دانم آفریقای جنوبی دارای یک صنعت پر رونق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…