کاربرد تحول دیجیتالی در صنعت ورزش

24 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
0
21SportsGroup

آماده سازی برای داده های بزرگ

در سال 2011، شرکت 21sportsgroup  فروش سالیانه اش 6 میلیون یورو بود، این رقم تنها یک سال بعد، به طور ناگهانی به رقم 12 میلیون یورو رسید. . برای سال پیش رو یعنی 2017 ، آقای جورج میر موسس و مدیر عامل محصولات ورزشی چند کاناله (فروش آنلاین و فیزیکی)  انتظاردرآمد بیش از 100 میلیون یورو فروش سالیانه برای این شرکت دارد.

همزمان با هیجان رسیدن به چنین موفقیت چشم گیری، یک سری چالش های جدید برای این شرکت به وجود آمد. به گفته آقای میر، شرکت 21sportsgroup به یک سیستم جدید ERP یا (برنامه ریزی منابع سازمانی) که قادر باشد هم پردازش بیش از یک میلیون سفارش از 5/2 میلیون مشتری سالانه را پردازش کند و هم کار حسابداری برای پرداخت های بیش از 15 کشور متفاوت دردنیا را انجام دهد.

این شرکت با خرید Planet Sports  در سال 2015 نشان داد که استراتژی اش تمرکز بر فروش چند کاناله می باشد. در گذشته، عدم یکپارچگی بین بخش آنلاین و فیزیکی کسب و کار، منجر به بروز مشکلاتی در فروش کالاهای یکسان به مشتریان مختلف شده بود. این مشکلی بود که 21sportsgroup  درصدد جلوگیری از بروز آن در آینده بود. به گفته آقای میر، «ما نه تنها می خواهیم آنلاین به مشتریانمان خدمت رسانی کنیم بلکه به صورت محلی هم برای آن ها جذابیت ایجاد کنیم. در نتیجه، شرکت ما تحلیل های بیومکانیکی و ردپاهای بیومتریک انجام می دهد تا به مشتریان بهترین کفش ممکن را ارائه بدهیم» نرم افزار جدید  21sportsgroup  می بایست قابلیت هماهنگی با رشد چشم گیر این شرکت را داشت و هم­افزایی بیشتری بین کانال های فروش آنلاین و فیزیکی نیز ایجاد می نمود.

 

راهکار نرم افزاری: نرم افزار انتخابی این شرکت SAP ERP ECC 6.0 بود که شامل اجزای کلیدی مالیFI،  فروشSD، و پشتیبانی WMو MM می شد. این سیستم قابلیت اتصال و یکپارچگی با سیستم های شخص ثالث را هم داشت. به نظر آقای میر این نرم افزار فرایندهای کسب و کار آن ها را به ساده ترین شکل ممکن تبدیل کرد؛ از سفارشات و پرداخت ها گرفته، تا پیگیری محموله ها و تحویل آن ها.

یک نکته مهم دیگر برای نرم افزار SAP ERP این بود که رویای 21sportsgroup  افزایش سهم بازار بین الملل از 30 درصد به 70 درصد بود که برای این هدف باید به یک بازیگر چندکاناله (در سطح فروشگاه های فیزیکی و آنلاین) در عرصه جهانی تبدیل می شد. آقای میر می گوید: «یک مشتری اسپانیایی فاکتور اسپانیایی می خواهد و نه انگلیسی صرف». برای اینکار، تمام فروشگاه های آنلاین در 15 کشور دنیا باید با هم یکپارچه می شدند.

21sportsgroup در سال 2015 شروع به کار با این سیستم جدید کرد. پس از آغاز این پروژه، رتبه بندی این شرکت در  آمازون و بازخورد مشتریان  در  eKomi تا کنون روند صعودی داشته است. تا این مرحله، مدیران اجرایی این شرکت قانع شده اند که این مرحله به درستی انجام شده است .

 

برنامه آینده: از آنجایی که حجم داده های تولید کنندگان و برندهای ورزشی بیشتر و بیشتر می شوند، به زیرساخت هایی نیاز دارند که سرعت و انعطاف بالاتری داشته باشند. به گفته آقای  میر  شرکت 21sportsgroup درحال حاضر به دنبال برنامه ریزی برای مرحله بعدی از انقلاب نرم افزاری خود با SAP HANA  می باشد.

SAP HANA نرم افزار یا اپلیکیشنی هست از شرکت SAP که از یک تکنولوژی پایگاه داده در حافظه داخلی استفاده می کند که امکان پردازش حجم وسیعی از داده ها را در لحظه (بلا درنگ) دارد. در واقع موتور محسابه داده ها به HANA  امکان پردازش داده های ذخیره شده در RAM را به محض خواندن آن ها می دهد. واژه HANA  خود مخفف High Performance Analytic Appliance به معنی برنامه تحلیلی با عملکرد بالا است.

 

 

One Comment

  1. Melanie Glastrong

    نوامبر 9, 2017 at 8:58 ق.ظ

    Such a nice blog.

    I have read an amazing article here.

    Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…