چینی‌ها سیستمی ساختند که از انسان باهوش‌تر است.

6 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
0
Squad

شرکت Alibaba اعلام کرد مدل شبکه عصبی عمیق آن در آزمون Squad از انسان پیشی گرفته است و این اتفاق این فرضیه را مطرح کرده است که با این فناوری نیاز به حضور انسان کمتر می‌شود.به گزارش وب‌سایت Zdnet، واحد تحقیقات این شرکت چینی بزرگ که با نام «موسسه داده‌های علمی و فناوری» (IDST) شناخته می‌شود توضیح داد که آنها موفق به ساخت مدل یادگیری عمیق شده‌اند که می‌تواند در آزمون پاسخ به مجموعه داده‌های استنفورد (Squad) امتیاز ۸۲.۴۴ را به دست بیاورد. لازم به ذکر است که انسان پیش از این در آزمون مذکور در بهترین حالت موفق به کسب امتیاز ۸۲.۳۰۴ شود.
آزمون Squad بیش از ۱۰۰ هزار مجموعه پرسش و پاسخ را شامل می‌شود که تمامی آنها مبتنی بر ۵۰۰ مقاله دایره‌المعارف آنلاین ویکی‌پدیا جمع‌آوری شده‌اند و شرکت‌کنندگان در آن می‌بایست یک مدل یادگیری ماشینی را برای خود ایجاد کنند تا بتوانند به سوالات پاسخ دهند. این مدل‌ها در سیستم Squad امتیازدهی می‌شوند و در نهایت این مدل‌ها برای پاسخ دادن به پرسش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دانشگاه‌های مختلف، موسسات تحقیقاتی گوناگون و شرکت‌های فناوری بزرگ از جمله تِنسِنت، گوگل، IBM، مایکروسافت، سامسونگ، دانشگاه ملی کانگوون کره جنوبی و .. در این آزمون شرکت می‌کنند. لازم به ذکر است تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌ها پیش از این موفق به کسب امتیاز بالا شدند که از جمله آنها می‌توان به مرکز تحقیقاتی مایکروسافت در آسیا اشاره کرد که در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ در این آزمون امتیاز ۸۲.۱۳۶ را به دست آورد و این در حالی بود که در تاریخ ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷ سیستم Alibaba توانسته بود امتیاز ۷۹.۱۹۹ را کسب کند.

آکادمی تحول دیجیتال

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *