پایه گذاری برای دیجیتالی شدن و داده های عظیم (Big Data) در فروشگاه زنجیره ای مواد غذایی

16 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
1
Alnatura_digital_transformation_academy

در طول هشت سال گذشته، فروش فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی آلمانی به نام Alnatura تقریبا چهار برابر شده است. طی سال مالی 2013/14، این شرکت درآمد 690 میلیون یورویی داشته است. محیط IT این شرکت به نظر می رسد برای توسعه این شرکت در آینده بستر سازی نشده بود و سیتم Navision ERP این شرکت در آن سال پیش رو به سمت قدیمی شدن می رفت و دیگر قابلیت پاسخگویی به فرایندهای سریع کسب و کار را نداشت. مدیر IT آن ها آقای Richard Kneis تصمیم گرفت چشم انداز IT این شرکت را در سال های آینده طراحی مجدد کند.

 راهکار نرم افزاری: پس از یک فرایند انتخابی گسترده، Alnatura تصمیم گرفت بزرگترین پروژه سازمانی خود را با SAP انجام دهد. آن ها نرم افزار یکساله SAP برای خرده فروشان را خریدند. از آنجا که هدف نهایی این پروژه همگام بودن با استاندارد SAP از توسعه محصول گرفته تا فروش و تحویل سفارشات بود. این شرکت اقدام به یکپارچه سازی فروشگاه هایش در سیستم برنامه ریزی و پشتیبانی اقلام فروشگاهی با نرم افزار کرد. آن ها مجبور بودند که داده های عظیم شرکت را حتی قبل از شروع پروژه پاکسازی کنند و به گفته Kneis «چالش اصلی انتقال این داده های عظیم از سیستم های موجود به نرم افزار جدیدمان یعنی SAP بود». وی در ادامه می گوید «خوشبختانه فرایندهای شرکتی ما هم اکنون بالغ تر شده اند و ما بهبود چشم گیری در مدیریت موجودی انبار، چرخش محصول، و کنترل کیفیت خود داشته ایم، در واقع فقط با یک نرم افزار توانستیم پلتفرمی برای پاسخگویی سریع به تغییرات و نیازهای جدید در آینده ایجاد کنیم»

Alnatura شش ماه پس از آغاز کار با نرم افزار SAP برای خرده فروشان به نقطه عطفی برای رسیدن به نقشه رشد IT خود در برنامه ریزی برای نقاط فروش (Point of Sale) خود رسید.

برنامه آینده: با به کارگیری نرم افزار SAP شرکت Alnatura شاهد رشدی چشمگیر در حجم و کیفیت داده های خود می باشد. به پیش بینی آن ها پویایی و سرعت بزرگترین دست آورد این نرم افزار برای آن ها بوده است. هم اکنون این شرکت درحال بسترسازی برای راهکار SAP S/4HANA می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…