همکاری سازمان مقابله با دیابت Roche با SAP برای پیشگیری از دیابت

9 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
2
Roche_SAP

استفاده از پلتفرم ابری SAP HANA برای حمایت از بیماران و پیشگیری از بیماری

تنها در آلمان شش تا هشت هزار نفر مبتلا به بیماری دیابت هستند. بیشتر این بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم هستند که در نتیجه داشتن یک سبک زندگی ناسالم به وجود می آید. این بیماری تقریبا 350 میلیون نفر در دنیا را با خود درگیر کرده است و 460 میلیارد یورو هزینه دارد که فشار زیادی را به سیستم های بهداشت و سلامت کشورها متحمل می کند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، در 10 سال گذشته مرگ بر اثر دیابت 50 درصد افزایش داشته است. بسیاری از سکته های قلبی به موجب دیابت نوع دو اتفاق می افتند. سازمان مقابله با دیابت Roche در همکاری با شرکت SAP بر موضوع پیشگیری از دیابت در بیماران «در معرض دیابت» تمرکز کرده است. این افراد شامل افراد با فشار خون بالا، وزن اضافی، و چربی خون بالا می باشند. اولویت این است که از وقوع بیماری در قدم اول پیشگیری شود.

راهکار نرم افزاری: SAP Health داده های بیماران را توسط اپلیکیشن های تلفن همراه جمع آوری می کند و آن ها را از طریق پلتفرم SAP HANA در دسترس قرار می دهد. ابزار سنجش گلوکز Accu-Chek  از طریق بلوتوث اطلاعات را به تلفن همراه می فرستد. همچنین بیماران از طریق یک قدم شمار می توانند میزان فعالیت روزمره خود را به تلفن همراه خود بفرستند. اپلیکیشن SAP Health  روی گوشی های آن ها اطلاعات آن بیمار یا  کاربر را در پلتفرم ذخیره کرده و پزشک ها هم می توانند با اجازه خود بیمار به این پلتفرم دسترسی داشته باشند و این اطلاعات را تحلیل کنند. این پرتال آنلاین هم برای بیماران، پزشکان، و جامعه سودمند است. توانایی دنبال کردن تاریخچه اطلاعات بیمار و دسترسی به کلیه عوامل مهم از قبیل میزان ورزش و فعالیت بدنی یک بیمار سبب می شود بیماران فقط برای چک آپ حضوری به پزشکشان سر بزنند و با ارتباط راحت و  مستمر، کار برای بیماران دیابتی و یا افراد در معرض دیابت ساده شود.

برنامه آینده: با گذر زمان، پزشکان می توانند به طور فزاینده ای به بیمارانشان مشورت های از راه دور بدهند زیرا که تجویزها بر اساس اطلاعات قابل اعتمادی است که خود بیمار در دسترس پزشک قرار داده است. کلید این قابلیت، تکنولوژی است که از آن داده ها از منابع مختلف می توانند با هم ترکیب شوند و در دسترس قرار گیرند. بنابراین، بیماران با توجه بیشتر به سلامتی شان می توانند سبک زندگی خود را بهبود ببخشند و تشویق به ورزش و فعالیت بدنی شوند. همانطور که دکتر Oliver Haferbeck رئیس نهاد مقابله با دیابت Roche  بیان میکند: «این پلتفرم پتانسیل بهینه سازی و شخصی سازی روابط بین بیمار و پزشک را بیش از گذشته فراهم می کند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…