نقش یادگیری ماشین در شتابدهی تحول دیجیتال

2 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
1
تحول دیجیتال

در سال 2016،کمپین جهانی به نام “GO” به الگوریتم “AlphaGo” طراحی شده توسط گوگل باخت و معلوم شد که یادگیری ماشین موفق ظاهر شده و در شکل دادن به آینده به طور فزاینده ای کمک خواهد کرد. “یادگیری ماشین” منجر به ارائه دسته جدیدی از نرم افزار که قادر به یادگیری بدون برنامه ریزی و همچنین دسترسی و تجزیه و تحلیل داده های ساختار یافته و غیر ساختار یافته است می­شود. پیچیدگی این داده ها در سطحی است که ذهن انسان قادر به درک آن نیست.

پیشرفت های حاصل در یادگیری ماشین

با توجه به کیفیت نرم افزارهای موجود در تشخیص تصویر و صدا و قابلیت های ماشین های خودمختار، می توان به راحتی فرض کرد که الگوریتم های خودآموز همچنان بر شیوه زندگی ما تاثیر بگذارد. دانشمندان کامپیوتر از دهه 1950 بر روی هوش مصنوعی کار می کنند. با این حال،پیشرفت­هایی مانند کلان داده ها و علم تحلیل­، که باعث افزایش کارایی کامپیوتر و الگوریتم های پیچیده تر شده است در چند سال اخیر حاصل شده است. رایانه ها در حال حاضر قادر به رقابت با مغز انسان هستند و حتی از قدرت مغز انسان پیشی گرفته اند، تحول و اتفاقی که قبلا غیرممکن بود.

ماشین­ها اکنون می توانند چگونگی صحبت کردن، نوشتن و تفسیر مفاهیم در فیلم ها و تصاویر را یاد بگیرند. ماشین های هوشمند در حین وارد شدن به عصر سازمان هوشمند به انسان ها کمک می کنند. این پیشرفت در یادگیری ماشین­ها مولد شتابی عظیم در تحول دیجیتال است. اکنون بنگاه ها می توانند فرآیندهای خود را گسترده ساخته و در عین حال بهبود بخشند. رهبران بنگاه­ها با استفاده از این ماشین­ها می­توانند همچون تحلیل­های بخش عملیات، توانایی خود برای تعبیر و تحلیل الگوهای رفتاری مشتریان به منظور شناخت فرصت­های جدید را افزایش دهند.

“یادگیری ماشین” باعث می شود که سیستم های خودکار بتوانند با ادغام دسته­های گسترده اطلاعات و پیدا کردن همبستگی­ها مغز انسان را درک کنند. پیش بینی نتایج پیش روی نیز، با یادگیری ماشین امکان پذیر خواهد بود. جای تعجب ندارد که هم اکنون، “یادگیری ماشین” در چندین صنعت، از کارخانه ها تا اتاق جلسات، وارد شده و در حال استفاده است. یادگیری ماشین اکنون می تواند با ابزارهایی که به طبقه بندی داده ها، تشخیص ابعاد و تشخیص گفتار و چهره کمک می کند، ترکیب شود. تعداد زیادی از کارها که قبلا نیاز به نیروی انسانی داشت، با کمک “یادگیری ماشین” اکنون بصورت خودکار انجام می­شوند.

بنابراین، شرکت های سراسر جهان از صنعت خرده فروشی، صنعت بانک­ داری، صنعت هتل داری و صنعت پزشکی از یادگیری ماشین برای ایجاد راه حل های هوشمند و تجارب قدرتمند مشتری استفاده کرده اند. در ادامه به برخی از شرکت هایی که از یادگیری ماشین استفاده می­کنند اشاره می­کنیم :

  • شرکت فورکیبل: این شرکت از یادگیری ماشین به منظور آگاه شدن از نیاز شما برای وعده های غذاییتان، حتی قبل از اینکه خودتان آن نیاز را متوجه شوید و ارسال خوراک بصورت کاملا اتوماتیک برای شما، استفاده می­کند
  • شرکت نوا: در این شرکت، تدوین ایمیل های شخصی سازی شده با هدف فروش محصول و همچنین تحلیل عملکرد ایمیل­ها را با کمک یادگیری ماشین انجام می­دهند. این اطلاعات منجر به پیشنهادات مهمی به منظور تغییر محتوای ایمیل بعدی به شما می شود.
  • شرکت دارک تریس: با استفاده از یادگیری ماشین کل ترافیک شبکه شرکتی را مانیتور می­کنند و هر گونه تهدید امنیتی ورودی را تشخیص می­دهند.
  • شرکت رودخانه آبی: این شرکت، با یادگیری ماشین، تجهیزاتی را برای کمک به کشاورزان و به منظور تشخیص و درمان گیاهان تولید می­کند.

در آینده چه رخ خواهد داد ؟

هدف یادگیری ماشین، کاهش دخالت انسان و ساده سازی استفاده کاربر از دستگاه است. یادگیری ماشین همچنین باعث تسهیل کارهای تکراری می شود و افراد را قادر می سازد تا بیشتر بر خلاقیت و مهارت های حل مسئله خود تمرکز کنند. سناریوی کنونی یادگیری ماشین ، موجب ایجاد حجم زیادی از اطلاعات ، ارتباطات و نوآوری ها می­شود. مشتریان در حال حاضر خواستار تجارب یکپارچه و شخصی سازی شده در همه نقاط تماس با عرضه کنندگان هستند، بنابراین استفاده از یادگیری ماشین در جهت شتاب­دهی تجربیات دیجیتال برای عرضه ی بهترین، منطقی ترین راه است.

پیشرفت های حاصل در زمینه “یادگیری ماشین” نوید بخش آینده ای است که کلیه دستگاه ها با الگوریتم های یادگیری و خودمختار عمل می کنند. دستگاه­ها ممکن است با پارامترهای معین نتیجه گیری و تصمیم گیری کنند و یک رفتار مبتنی بر شرایط را برای افزایش ارتباط مستقیم با انسان ایجاد کنند.

یادگیری ماشین چه تاثیری بر تحول دیجیتال دارد؟

یادگیری ماشین به این معنی است که انتقال دیجیتال می تواند به معنای خودکار کردن کارهای معمول مانند برنامه ریزی جلسات ، تجزیه و تحلیل داده ها و ترجمه اسناد باشد. میلیون ها شرکت از ابزارهای اجتماعی و دیجیتالی برای اتوماسیون سازی خدمات ، اشتراک گذاری مفاهیم و افزایش درآمد استفاده می کنند. کانال هایی نوآورانه برای حفظ تعاملات ساده با مشتری و همچنین شیوه هایی جدید برای استفاده از منابع در حال ظهور است.

این تحول به کسب و کارها برای هماهنگ سازی اقدامات در شبکه های تجارت در جهت بهبود پتانسیل ارزشی (پتانسیلی که می­تواند به ارزش تبدیل شود) کمک می کند. سازمان ها باید شروع به شناخت مولفه­ های مهم کسب و کار خود مخصوصا شناسایی کارهای تکراری که می­تواند با ماشین بهبود پیدا کند، کنند.

نتیجه گیری

در آینده، یادگیری ماشین همچون برق ضروری خواهد بود. به این ترتیب، ما دشوار می توانیم جهان را بدون آن تصور کنیم. وعده­ی­ تحول دیجیتال، یادگیری ماشین خودمختار است که منجر به کشف پتانسیل های جدید و شکوفاسازی استعدادهای انسان­ می­شود. انسان­ها دیگر نیازی به تمرکز بر کار­های تکراری و خسته کننده ای که در حال حاضر اکثر وقت آن­ها را می­گیرد ندارند.

 

تهیه و تنظیم: آکادمی تحول دیجیتالی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…