نباید از تحول دیجیتال غافل شویم

0 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
0

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه زیرساخت ها را مقدمه ای برای ورود به تحولات دیجیتالی دانست و تاکید کرد که نباید از این تحول بزرگ غافل شویم.
محمدجواد آذری جهرمی عصر پنجشنبه در جشن بزرگ جوان و در جمع جوانان اردبیل فضای مجازی، سرگرمی، خبر و… را جزو مهم اما کوچکی از دنیای دیجیتال دانست و افزود: در حال حاضر از بخش بزرگ تحول دیجیتال غافل هستیم.وی با بیان اینکه امروزه منابع عمومی اقتصادی دنیا نظیر نفت، گاز و طلا اشباع شده است، ادامه داد: در این شرایط فناوری می تواند راهگشا باشد چراکه ارزش افزوده بالایی در بحث اقتصادی دنیا دارد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در کشور بحران آب داریم و در بحث مدیریت مصرف آب هم با مشکل مواجه هستیم، متذکر شد: در این شرایط تنها می توان با ورود فناوری جلوی بحران آب را گرفت. وی یادآور شد: چنانچه با اجرای دو طرح فناوری در بخش کشاورزی استان های اردبیل و قزوین توانستیم ۵۰ درصد استفاده از منابع آبی و بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مصرف سموم را در اردبیل کاهش دهیم. آذری جهرمی آینده کشور را در توجه و توسعه طرح های فناوری دانست و بیان داشت: اردبیل اولین استان و منطقه پایلوت کشور در اجرای طرح فناوری بخش کشاورزی بود و طرح بزرگی را توانستیم اجرا کنیم که دستاورد های بسیار خوبی داشت. وی در بحث اقتصادی و مدیریتی نیز با تاکید بر اینکه امروزه هشت مورد از شرکت های برتر دنیا در حوزه فناوری فعالیت می کند، ادامه داد: جالب اینکه مدیران همین شرکت ها از جوانان خلاق بوده و کمتر از ۴۰ سال سن دارند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بااشار به اینکه توسعه فناوری بستگی به ذهن خلاق جوانان دارد، اضافه کرد: حل مشکلات و توسعه پایدار با حرف و برنامه و طرح صرف ایجاد نمی شود، بلکه در عمل درست می شود.
وی ادامه داد: جوانگرایی امروز شعار نیست بلکه واقعیت است و اقتضای مدیریت اقتصادی به ریسک پذیری و تصمیم جوانان بستگی دارد. آذری جهرمی با بیان اینکه در اقتصاد دنیا، استخدام برای جوان امروز سم عنوان می شود، عنوان کرد: جوانان باید مطالبه کنند، اشکال بزرگ ما عدم مطالبه کافی است، البته باید توجه کرد که مطالبه بدون مطالعه کافی نیز سواستفاده را از سوی یرخی در پی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…