مصاحبه با مدیر فناوری اطلاعات فروشگاه های زنجیره ای اسپار: حرکت به تحول دیجیتالی با الهام از شرکت BMW آغاز نمودیم.

29 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
2
Andreas_Kranabitl

از نظر آقای Andreas Kranabitl مدیر IT فروشگاه های زنجیره ای SPAR Osterreich مهم ترین موضوع برای برنامه ریزی منابع سازمانی در سال 2015 دیجیتال شدن بود. درگذشته، اتوماسیون فرایندهای سازمانی بود که تصور می رفت بالاترین سطح اهمیت را داشته باشد ولی امروزه موضوع مهم تر مشتریان دیجیتالی، پیش بینی رفتار و سلایق آن ها، استفاده از تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی هستند. شرکت SPAR ICS مجهز به شرکت زیرمجموعه IT خودش می باشد که از سال 2013 یک آزمایشگاه نوآوری هم ساخته است. با این وجود، دیجیتالی شدن برای این شرکت کاری مشکل بود.  تا زمانی که این شرکت در کنفرانسی شرکت کرد که در آن BMW  درمورد تکنولوژی تحت عنوان BMW’s ConnectedDrive یک سخنرانی داشت. با این تکنولوژی ، وسیله های نقلیه BMW نه تنها موتورهای بسیار قدرتمندی دارند بلکه توانسته بودند ارتباط موثر با مشتریانش برقرار کرده است. از آن کنفرانس به بعد، هدف SPAR هم به سمت مفاهیمی نظیر «ارتباط مستمر با مشتریان» و «مشتریان وفادار» حرکت کرد.

راهکار نرم افزاری: متخصصین IT شرکت SPAR Osterreich یک سری اقداماتی برای کاربرد تکنولوژی های جدید انجام داده بودند. در اصل این شرکت سرمایه گذاری در تکنولوژی را به عنوان ارزش افزوده برای مشتریان خود لحاظ می کند.

برای مثال یک سری برچسب های الکترونیک قفسه ساخته بودند که با برچسب های معمولی که بالای قفسه ها می زنند تفاوت داشت و قابلیت این را داشت که قیمت روی آن ها از طرف دفتر مرکزی تعیین می شد. به گفته آن ها با همکاری با شرکت  Umdasch Shopfitting دست به این نوآوری زده اند. پس از آن، SPAR با شرکت متخصص نورپردازی Zumtobel  برای نورپردازی سوپرمارکت هایش با نورهای  iBeacons همکاری کرد و در کمپین های تبلیغاتی خود به مشتریانش که مرتب ماهی می خرند پیام می فرستد یا مشتریان را به سمت محصولات خاص باکمک نورپردازی راهنمایی می کند. همچنین همواره از مشتریان خود درخواست می کند با استفاده از گوشی های هوشمند خود هر بار که خرید می کنند بازخورد بدهند و به خریداران خود پیشنهادهای ویژه به صورت شخصی ارائه می دهد.

این شرکت برای ارائه خدمات شخصی سازی شده نیاز دارد تا جای ممکن از مشتریان اطلاعات جمع آوری کند. این یکی از دلایلی است که چرا SPAR Österreich تصمیم به پیاده سازی SAP HANA به عنوان پلتفرم آینده خود کرد و داده های SAP انبار و SAP مشتریان را به سیستم حافظه داخلی  in-memory technology منتقل کرد. یکی دیگر از تلاش های اخیر SPAR شامل استفاده از مخزن فعالیت مشتری SAP Customer Activity Repository  است که این نرم افزار نیز حافظه داخلی را پشتیبانی می کند.

 

برنامه آینده: نرم افزارهای SAP Customer Activity Respository و SAP HANA برای ارائه شفافیت بیشتر در پرداخت ها و جابجایی های مالی در نقاط فروش، موجودی انبار، کنترل عملیات فروش در تک تک فروشگاه ها به صورت مجزا، بخش بندی مشتریان، و کانال های فروش فراگیر طراحی شده اند. این نرم افزارها همراستا با استراتژی IT شرکت SPAR در جهت پیش بینی بیشتر رفتار مشتریان، ارائه خدمات شخصی، و تخفیفات خاص برای مشتریان وفادار آنلاین و فروشگاه های فیزیکی می باشد. این شرکت در سال 2017 نیز به استفاده از این نرم افزارها خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…