راز موفقیت آمازون در تحول دیجیتال و تهدیدات دیجیتال

0 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
0

آمازون، اولین قدم در تحول دیجیتال را آگاهانه برداشته است. وقتی برای اولین بار علائم تعویق برهم‌خوردگی در صنعت ظاهر شد، آمازون بین حرکت واکنشی و عمل استراتژیک تعادل برقرار کرده است.
سرمایه گذاران بر اساس توانایی شما برای مقابله تهدیدات دیجیتال پیش رو در صنعت مربوطه، اثربخشی شما را ارزیابی می‌کنند و اگر ازنظر آن‌ها آماده نباشید ، شروع به کم ارزش جلوه دادن شما می‌کنند.
مطمئناً ، ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد تا مشتریان عادات خود را در مقیاسی تغییر دهند که ازنظر مالی روی کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد. در این دوره ، شما همچنان غافلانه بر مدل کسب‌وکار فعلی تان تکیه می کنید. اما اگر شما به‌طور محسوس اقدام به تغییر سریع مدل کسب‌وکارتان نکنید، ناگهان غافلگیر می شوید و سهم بازارتان را از دست می دهید.
آمازون از سال1990 همیشه این رویکرد را داشته است. با فروش کتاب شروع کرد، سپس سراغ دسته بندی های دیگر رفت و در نهایت به یک لجستیک عمومی و خدمات کامپیوتری ابری رسید. آمازون همیشه آرام توسعه یافته و پس از اینکه در سکوت قابلیت های لازم برای نوآوری را کسب کرده به سرعت حرکت کرده است. 20 سال زمان برد تا آمازون قابلیت های لازم برای تسلط در تحویل مواد غذایی را به دست آورد ، یک چالش فوق العاده دشوار زیرا مواد غذایی تازه می‌تواند به سرعت خراب شوند. در عوض ، وبوان «به لاتین Webvan» اواخر دهه 1990 کارش را با ایده تحویل مواد غذایی درب منزل شروع کرد، به سختی تلاش کرد تا در بازار تنها شرکتی باشد که تا آخرین مایل درمسافت های دور محصول را درب منزل حتی با وجود هزینه های گران ارسال تحویل دهد و در نهایت ورشکست شد.
جسور باشید و علناً اهداف خود را اعلام کنید؛ موضوع را نه تنها برای سرمایه گذاران بلکه کلیه کارمندان ، تأمین کنندگان ، توزیع کنندگان و سایر اعضای اکوسیستم کسب‌وکار روشن بازگوکنید که در حال تهیه نوآوری های برهم زننده هستید. به‌طور مداوم رویکرد جدیدتان را بر مبنای تغییرات رفتار مشتری و صنعت ارزیابی و اصلاح کنید. سپس نمونه اولیه محصولات و خدمات جدید را بسازید و آن‌ها را با مشتریان واقعی آزمایش کنید تا بهترین ایده ها انتخاب شوند. هنگامی‌که تغییرات صنعت سرانجام به یک نقطه اوج رسید ، برای بیشتر شرکت‌ها ناگهانی به نظر می رسد. اما موقعیت شما خوب است. به دلیل شروع زودهنگام ، قابلیت های لازم را کسب کرده و آماده اید. آنگاه سریع حرکت کنید ، مزیت خود را نشان دهید و رهبر بازار خود شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…