تحول دیجیتالی از نگاه متخصص کارچر : در آینده هر وسیله ای آی پی مخصوص به خودش دارد

17 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
0
Matthias_Mehrtens

گسترش تجارت الکترونیک بین بنگاه ها و مصرف کننده ها B2C

دکتر Matthias Mehrtens متخصص تجهیزات بهداشتی شرکت Kärcherhas  روندی را در کلیه لوازم بهداشتی از قبیل جاروهای خیابانی، خشک کن های عمومی، و جاروهای بخار احساس کرد. به گفته او «در آینده هر وسیله ای آدرس IP مخصوص به خودش را دارد». دو سال پیش، وی اولین برنامه های خود برای استفاده از اینترنت در تمام وسیله های الکترونیکی نظافت را طرح نمود و شرکت Kärcherhas  اولین نمونه های آزمایشی ماشین های دیجیتالی شده نظافت خود را به بازار برای مشتریان علاقه مند عرضه کرد. دیجیتالی شدن وسایل به تیم توسعه محصول کمک کرد نقص های ماشین های نظافت را با توجه به بازخورد مشتریان تشخیص دهند و مشتریان هم به این نکته پی بردند که چقدر این سیستم اثربخش تر است زیرا مشخص می شد احتمال خرابی کدام دستگاه ها بیشتر است.

 

راهکار نرم افزاری: بیش از یک سال است که قطعات جدید ماشین آلات Kärcher داده هایی را در مورد موقعیت فیزیکی، میزان شارژ باتری، و وضعیتشان ارائه می دهند. به گفته آقای Mehrtens «ما به تمام مشتریان خود قابلیت دسترسی به پلتفرم ابری داده ایم که از طریق آن می توانند وضعیت دستگاه های خود را تحلیل کنند». «مشتریان می توانند هزینه و داده های مصرفی را روی صفحات ماشین آلات خود به صورت لحظه ای و بلادرنگ ببینند. همچنین مشتریان هزینه کلی نظافت یک مکان برای مثال ساختمان اداری یا مجتمع تجاری را می توانند شفاف ببینند و این سطح از شفافیت در توسعه محصول به ما کمک شایانی کرده است».

 

برنامه آینده: دکتر Mehrtens شاهد یک افزایش چشم گیر در تنوع داده های شرکتش است. تعداد دستگاه ها و ماشین های نظافت با آدرس IP مخصوص خودشان در حال افزایش اند. در آینده با استفاده از داده های همین دستگاه ها می توان پیام از جارو برقی دریافت کرد که کیسه اش دارد پر می شود. درکل به اعتقاد این شرکت تمام این نوآوری ها توسط داده های عظیم ممکن شده است. در حال حاضر شرکت Kärcher  برای مدیریت این داده های عظیم خود، از راهکار نرم افزاری وسایل کسب و کار SAP Business Objects و برای انبارش از نرم افزار SAP Business Warehouse استفاده می کند. همچنین این شرکت قصد دارد از پلتفرم حافظه داخلی SAP HANA نیز در آینده بهره گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…