بحث داغ بیت کوین به مجلس هم رسید!

0 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
0

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی بیت کوین (ارز الکترونیکی) در مجلس با حضور مسئولان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان بورس خبر داد.
محمدرضا پورابراهیمی به طرح بیت کوین (ارز الکترونیکی) اشاره کرد و اظهارداشت: بیت کوین یک نوع ارز مجازی است و از طریق رمزگذاری، ابزاری برای مبادله است. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه نسبت به گسترش استفاده از ارز الکترونیکی (بیت کوین) در آینده هشدار داد و افزود: قراردادهایی که از طریق بیت کوین منعقد می‌شود، به هیچ وجه مطابق با اصول اسلامی و اقتصادی نیست که باید نظارت های لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه، به‌ خصوص بانک مرکزی بر روی این قراردادها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: بیت کوین نه تنها منطبق با هیچ کدام از اصول اقتصادی نیست، بلکه فضای ناامنی را نیز برای مبادله‌کنندگان ایجاد می‌کند که لازم است تجار نسبت به این مسئله توجه کافی داشته باشند.

پورابراهیمی یکی از معضلات موجود در بیت کوین را نبود ساز و کارها و ضوابط مشخص برای راهبردی کردن آن دانست و اظهارداشت: درخواست ما از مردم این است که مراقبت‌های بیشتری داشته باشند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان از برنامه‌های این کمیسیون برای بررسی مسئله بیت کوین (ارز الکترونیکی) خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است هفته آینده در نشستی با مسئولان بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس، بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم.

One Comment

  1. احسان

    دسامبر 23, 2017 at 12:54 ق.ظ

    بیت کوین (ارز دیجیتال) یکی از جدیدترین رویکردهای اقتصاد دیجیتال است. خواه ناخواه مجبوریم قبول کنیم و به این سمت حرکت کنیم. بهتر است راهکارهای عملیاتی و اجرایی را بررسی کنیم تا عقب نمانیم.

    Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

پیش‌بینی میزان استخراج بیت کوین در سال آینده

استخراج بیت کوین همواره بخش جدا نشدنی از شبکه BTC بوده است. فعالیت‌های استخراج بیت کوین مع…