استفاده از پلتفرم ابری HANA SAP به عنوان یک مرکز تدارکات و پشتیبانی

8 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
1
SAP_HANA

نمونه چالشی: تا سال 2030 بندر هامبورگ انتظار دارد که گردش کانتینرهایش از شمار 10 میلیون به 18 میلیون برسد. فضای موجود عملیاتی بندر هامبورگ نیز محدود می باشد؛ با این وجود مدیریت بندر هامبورگ با چالش یافتن راهکار نرم افزاری کارا برای بهینه سازی و مدیریت زیرساخت هایش مواجه است. به همین خاطر، پروژه آزمایشی تدارکات smartPORT را درسال 2011 تعلیق کرد.  در نهایت پس از تحقیقات فراوان بندر هامبورک با همکاری با متخصص حمل و نقل کانتینر یعنی شرکت Stapelfeldt، متخصص تدارکات و اپراتور پارکینگ شرکت Hoyer، پیمانکار اجرایی شرکت T-Systems و درنهایت شرکت SAP به عنوان پیمانکار IT و تیم ارائه دهنده نرم افزار، اقدام به توسعه سیستمی کرد که بتواند جریان ترافیک بندر هامبورگ را بهینه سازی کند. هدف این پروژه این است که با همان مقدار فضای سابق، گردش کانتینرها بیشتر شود و از این طریق درآمد بندر افزایش یابد. با ورود داده های به دست آمده از شرکت های حمل و نقل و اپراتورهای پارکینگ به پایگاه داده SAP،  شرکت های T-Systems و SAP رانندگان کامیون را قادرساختند که مسیرها و پارکینگ ها و برخی دیگر از اطلاعات مفید راه و دسترسی را در تبلت های سامسونگ خود به راحتی پیدا کنند.

در نتیجه اجرای این پروژه، زمان های انتظار کوتاه تر شد، شرکت های حمل و نقل می توانستند مسیرهای حرکت خود را به طور موثرتری برنامه ریزی کنند، و ارتباط به خصوص برای رانندگان کامیون آسان تر شد..

همزمان، بسیاری از سهام داران بندر می توانند خدمات خود را بر پایه پلتفرم SAP HANA به راحتی ارائه دهند. در حال حاضر تیم تدارکات بندر مشغول آماده شدن برای هجوم کاربران به نرم افزار ابری بندر است. برنامه این است که رانندگان کامیون و « تلفن های همراه بیشتری بتوانند به سیستم دسترسی پیدا کنند. مکان ها و موقعیت ها به طور هوشمندانه ای با داده های اشخاص ثالث (برای مثال از اپراتورهای ترمینال کانتینرها) و همچنین اطلاعات جاده ها ترکیب شوند». در نهایت ترکیب درست تمام این داده ها به کنترل ترافیک و راه های دسترسی بندر هامبورگ کمک شایانی می کند. برای بندر هامبورگ، مهم ترین مزیت استفاده از تکنولوژی ابری قابلیت دسترسی به اپلیکیشن های مختلف می باشد که خیلی سریع و راحت می تواند در قالب یک صفحه وب به کل سیستم تدارکات و پشتیبانی بندر دسترسی داشته باشد.

 

برنامه آینده: مدیریت بندر هامبورگ می خواهد شمار منابع اطلاعاتی و کاربران وارد کننده داده به پروژه را به طور مستمر افزایش دهد. این بندر در آینده قصد دارد پایگاه داده های خود را در نرم افزارش قوی تر کند و مثال بارزی از بنادر پیشرو در دنیا در دیجیتالی شدن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…