آمادگی مرسدس در انقلاب صنعتی چهارم : کلان دادهها، یادگیری ماشین ها و هواپیماهای بدون سرنشین

10 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
4
مرسدس بنز

در عصر بی نظمی و مشکلات بزرگ برای تولید کنندگان خودرو، مرسدس وشرکت­های تابعه اش، دایملر، به عنوان رهبران انقلاب صنعتی چهارم ، با حداکثر سرعت در حال حرکت هستند. آنها نه تنها مشغول طراحی وسایل نقلیه جدید هستند، بلکه خدمات کلیدی صنایع حمل و نقل و کارخانه­ها نیز به واسطه فعالیت­های آنان در حال دگرگون شدن هستند. دیگر شرکت­ها باید به منظور رشد در این انقلاب صنعتی جدید به دنبال تقویت نقاط قوت خود باشند.

انقلاب صنعتی چهارم چیست؟

انقلاب صنعتی چهارمین عبارت است از تبدیل کارخانه های موجود به کارخانه های هوشمندی که از ترکیبی از سیستم های فیزیکی-اینترنتی، اینترنت اشیا و اینترنت سیستم ها برای اتصال کل زنجیره تولید و تصمیم گیری به صورت کاملا مستقل (در داخل یک سیستم فیزیکی-اینترنتی) استفاده می کنند. این انقلاب فقط به علت پیشرفت های حاصل ازتکنولوژی جدید امکان پذیر نیست، بلکه موجب ترکیب مشخصه­های جغرافیایی، دیجیتالی و بیولوژیکی در جهان  می­گردد. فرصت ها و خطرات بزرگی در این تحول وجود دارد که به نوعی کلیه صنایع و سازمان­ها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

چگونگی مرسدس در آماده سازی خودرو­ها برای انقلاب صنعتی چهارم

از کامیون های هوشمند تا هواپیماهای بدون سرنشین، مرسدس، تکنولوژی های جدید و فرصت های موجود به منظور طراحی رباتیک، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را به ­کار گرفته است.

کامیون های هوشمند: کامیون مرسدس بنز 2025، وسیله ای مفهومی که اولین کامیون خودمختار در جهان است، به ما چشم اندازی از صنعت حمل و نقل در آینده نه چندان دور را می­دهد. با استفاده از سیستم های مخابراتی و دیگر سیستم هایی که امروزه در دسترس هستند، کامیون های خودمختار نوید افزایش ایمنی و بهره وری سوخت و کاهش هزینه­های بهره برداری را می دهد. بدون شک، وظایف رانندگان کامیون تغییر خواهد کرد، اما هنوز بحث و چالش در چگونگی این تغییر برای رانندگان وجود دارد.

خودرو مرسدس بنزf015: این خودروی تحقیقاتی لوکس، برای جابجایی شما، بیشتر شبیه یک اتاق نشیمن لوکس است تا یک وسیله نقلیه. از آنجا که این خودرو هوشمند و خودکار است، دیگر نیاز نیست افراد در طول مسیر رانندگی کنند، بعبارتی برگزاری جلسات در طول سفر یا داشتن لحظاتی خوش و بدون دغدغه را با همراهان خود تجربه می­کنند. مرسدس فقط یک وسیله نقلیه را مجددا طراحی نمی کند، بلکه تحولی در شیوه تعامل ما با یکدیگر و تغییر نیازهای ما در طول سفر مادامی که دیگر نیازی به پشت رول و فرمان بودن نیست را موجب می­شود.

هواپیماهای مسافری بدون سرنشین: دبی می خواهد، اولین کشور در جهان باشد که ارائه خدمات تاکسی پروازی را در دسترس قرار می­دهد و تا سال 2030 قصد ایجاد سهم 25% در جابجایی مسافرین با استفاده از وسایل نقلیه خودکار را دارد، اما Volocopter ساخته شده توسط شرکت دایملر، چشم انداز آنها را به حقیقت تبدیل کرده است. نخستین پرواز شاهزاده ، شیخ حمد بن محمد، با Volocopter در یک سفر پنج دقیقه ای و 200 متری انجام شد، اما در نهایت آن­ها انتظار پرواز در خودروهای بدون سرنشین تا 30 دقیقه را دارند.

فراتر از وسایل نقلیه: مرسدس، صنعت حمل و نقل را نیز تحت تاثیر قرار می­دهد

با درک اینکه ارتباط افراد با خودروشان به احتمال زیاد در آینده تغییر خواهد کرد و همچنین تعداد کمتری خودرو توسط افراد خریداری می شود، تولید کنندگان خودرو مانند Daimler، به منظور ارائه بیش از یک مدل وسیله نقلیه خانوادگی، در حال گسترش خود هستند. اخیرا Daimler 60٪ از سهام Hailo را که با MyTaxi ادغام شده را خریداری کرده است تا به یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی در اروپا تبدیل شود. سایر تولید کنندگان خودرو نیز مانند Volkswagen، تویوتا و GM در حرکاتی مشابه، به ترتیب در Gett، Uber و Lyft سرمایه گذاری کرده اند. همچنین  شرکت دایملر در اوایل امسال شرکت لیزینگ اتلون را نیز خریداری کرده است.

 

 مرسدس در مسابقات اتوموبیلرانی با تکنولوژی یادگیری ماشین

به معنای واقعی کلمه، تیم های مرسدس بین سال های 2014 تا 2016 51 مورد از 59 مسابقه اتوموبیلرانی را پیروز شده اند که این موفقیت ها حاصل استفاده از کلان داده ها و یادگیری ماشین برای شبیه سازی با هدف شناخت بهترین شرایط و تنظیمات لازم برای رقابت در مسیر مسابقه است. آنها به همراه شرکای خود برای تجزیه، تحلیل و پردازش اطلاعاتی که از سنسورهای ماشین مسابقه جمع آوری می کنند فعالیت می­کنند و متعاقبا بهترین استراتژی را با توجه به نتایج تحقیقات حاصل اتخاذ می­کنند. یقینا تعهد و الزام شرکت به استفاده از کلان داده ها و یادگیری ماشین موجب موفقیت آنها می شود.

دیجیتالی کردن کارخانه ها، فروش، تجربه مشتری در دایملر

هنگامی که شما به دیجیتالی کردن کارخانه ها، فروش ها و تجربه های مشتریان دایملر نگاه می کنید، متوجه می­شوید که دایملر به طور کامل به انقلاب صنعتی چهارم متعهد است که این امر بواسطه کلان داده ها و یادگیری ماشین امکان پذیر است. دیجیتالی کردن کارخانه ها به دایملر امکان داشتن آگاهی آنی از تدارکات، مدیریت کارآمد و سازگار کردن سفارشی سازی محصولات خود برای پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان امروزی را می­دهد. افزون بر این، دیجیتالی کردن کارخانه ها دایملر را در تولید محصولات خود، انعطاف پذیر، کارآمد، سریع و هوشمند کرده است. هر بخش از خط تولید دایملر توسط دیجیتالی شدن طراحی و نمونه سازی اولیه فعالیت می­کند. این شرکت نشان می دهد که چگونه انسان ها و روبات ها می توانند با یکدیگر همکاری داشته و تولید را نیز افزایش دهند. از آنجا که تمام خطوط تولید متصل به اینترنت و بصورت انلاین در حال بارگزاری است، مشتری می­تواند از مرحله قرارداد خرید خودرو تا خلقت در خط تولید، را با یک ابزار جدید به نام «پیش بینی لذت بخش» دنبال و پیگیری کند.

مرسدس و دایملر نه تنها برای انقلاب صنعتی چهارم آماده می شوند، بلکه آنها در به روز رسانی راهکارها و فرآیندهای خود به منظور سرعت بخشیدن به تغییر جهانی، پیشرو محسوب می­شوند. شرکت های دیگر باید به آنچه آن­ها انجام داده اند توجه کنند تا با الگو گرفتن از آنها، بتوانند در مسیر رقابت باقی بمانند.

 

تهیه و تنظیم: آکادمی تحول دیجیتالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…