ضرورت تحول بانکداری نوین برای حرکت به سوی اقتصاد هوشمند دیجیتال

2 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
0
ضرورت تحول بانکداری نوین برای حرکت به سوی اقتصاد هوشمند دیجیتال

وزیر ارتباطات در پیام تبریک بیست و چهارمین سال تاسیس پست بانک به مدیران این بانک توصیه کرد تحول بانکداری نوین در قالب بانکداری دیجیتال برای حرکت به سوی اقتصاد هوشمند دیجیتال را سرلوحه کار قرار دهند.

محمد جواد آذری جهرمی به مناسبت آغاز بیست و چهارمین سال فعالیت پست بانک ایران، پیامی را به این شرح منتشر کرد:
اقتصاد کشور بانک محور است و پست بانک ایران به عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بزرگترین تامین کننده مالی خرد در حوزه روستا و نقاط کم برخوردار، در ۲۳ سال گذشته کوشیده است تا در تهیه و توسعه زیرساخت‌های مالی و بانکی در بخش روستایی نقشی محوری ایفا کند و در سال‌های اخیر نیز همواره به عنوان حامی اصلی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح بوده است.

تغییر رویکرد و تمرکز این بانک در حوزه فناوری اطلاعات، باعث گسترش خدمت رسانی در این بخش شده است.

همراهی با روند رو به رشد کشور در حوزه استارتاپ‌ها و فعالیت‌های نوآورانه و رشد تعداد شرکت‌های نوپا و فین‌تک‌ها (فناوری‌های سرمایه گذاری)، نشان دهنده عزم راسخ و تغییر رویکرد و نگرش به حوزه نوآوری و فناوری این بانک است.

تحولات اخیر در زمینه گشایش صندوق‌های خطرپذیر، شتاب دهنده‌ها نقطه شروعی برای تنوع در تامین مالی شرکت‌ها به ویژه استارتاپ هاست و شرایط موجود در همکاری بانک‌ها و فعالان این حوزه می‌تواند شرایط را برای مشارکت و رشد اقتصادی و افزایش سهم اقتصاد دیجیتال فراهم کند.

پست بانک ایران به عنوان بانک تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT، در سال‌های اخیر تلاش مضاعفی برای ایفای نقش در این حوزه داشته و ایجاد شعبه نوآوری در مکان استارتاپ‌ها و کارخانه نوآوری، به منزله سیاست گذاری در این بخش بوده و بیانگر حرکت نوینی به سمت تحولات نوین است.

لازم است سیاست‌های این بانک در چارچوب مدیریت شفاف شیشه ای، حمایت همه جانبه از نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را تقویت کرده و تحول بانکداری نوین در قالب بانکداری دیجیتال برای حرکت به سوی اقتصاد هوشمند دیجیتال را سرلوحه کار قرار دهد و با ارتقای شاخص‌های ارزیابی بانکی، خدمات نوین مالی و بانکی را در نقاط کم برخوردار و روستایی توسعه داده و شکاف خدمات مالی و بانکی در حوزه شهر و روستا را کاهش دهد.

انتظار دارد پست بانک ایران، توسعه زیرساخت پیام‌رسان بین شعب مبتنی بر فناوری بلاک چین را عملیاتی کرده و بحث مطالعه رمز ارز‌ها را به طور جدی در برنامه‌های عملیاتی خود قرار دهد.

فرارسیدن اول دی، سالروز تاسیس و آغاز بیست و چهار سال فعالیت پست بانک ایران را گرامی داشته و به تمامی همکاران خدوم و زحمتکش و همچنین مشتریان و سهامداران آن تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در سایه عنایت حضرت حق تعالی همواره گام‌های موثری را در استمرار روند خدمت‌رسانی به مردم عزیز به ویژه روستاییان و مناطق محروم بردارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

اولین سمینار آنلاین از سلسله نشست‌های آنلاین راه تحول دیجیتال برگزار گردید (دانلود فایل ارائه)

اولین سمینار آنلاین از سلسله نشست‌های آنلاین راه تحول دیجیتال یکشنبه 7 اردیبهشت ماه 99 با …