تحول دیجیتالی در کسب و کارهای خرده فروشی

13 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب
1
Dodenhof

نمونه چالشی: شرکت Dodenhof  که بیش از 2،500 پرسنل دارد در حیطه های مختلف فعالیت می کند. این شرکت خانوادگی در آلمان چندین مرکز خرید اداره می کند، یک سوپرمارکت و دپارتمان استور در حوزه های پوشاک ، کالاهای ورزشی، کالاهای الکترونیک، و مبلمان دارد و همچنین به فروشگاه هایی نظیر H&M، S.Oliver، OBI، Aldi فضا اجاره می دهد. به گفته Iken مدیر IT آن ها «فضای دیجیتال ما برای ترغیب مشتریان به آمدن در فضاهای فروشگاهی ما و خرید از ما طراحی شده اند و عرصه دیجیتال در کسب و کار فروشگاه های ما مثل یک کاتالیزور عمل می کند.»

 

راهکار نرم افزاری: Dodenhof در روند جایگزین کردن طیف وسیعی از سیستم های انفرادی و قدیمی خود،  با یک نرم افزار یکپارچه SAP است. این شرکت کار با نرم افزار SAP خرده فروشی در بخش های پوشاک و لوازم ورزشی را از ماه می میلادی 2016 آغاز کرده و در بخش لوازم الکترونیک هم از ماه اکتبر شروع کرده است. همچنین این شرکت برنامه حسابداری خود را هم به SAP انتقال داده است و در حال حاضر قصد دارد این نرم افزار را در بخش مبلمان نیز پیاده سازی کند، Iken می گوید: «بدون این پایه محکم، دیجیتال شدن برای ما غیر ممکن بود»

برنامه آینده: در حال حاضر، Dodenhof قصد دارد مشتریانش را از طریق کلیه کانال های فروشش در ارتباط داشته باشد. مشتریان باید قادر باشند با تیم فروش تنها به راحتی یک کلیک به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند . برای مثال، مشتریان باید بتوانند دکوراسیون خود را به صورت مجازی برای خانه هایشان ترسیم کنند تا به مشتریان در خرید آنلاینشان این حس القا شود که آن ها درون فروشگاه هستند.

هم اکنون، این فروشگاه حدود 500 هزار مشتری فعال دارد و Iken می گوید «در آینده میخواهیم مثلا اگر کسی پوشک بچه خرید ما در لحظه و بلادرنگ به او یک پیشنهاد لباس بچه بدهیم، نرم افزار ERP SAP ما را قادر ساخته که بفهمیم اهمیت داده های عظیم چقدر زیاد است .ما با کمک این نرم افزار قدم های اولیه خود را برداشته ایم تا در آینده از کارت های مشتریانمان استفاده کنیم تا به تک تک آن ها یک تجربه خرید شخصی سازی شده ارائه بدهیم»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهاد ما

سمینار رایگان آنلاین “بازاریابی داده محور “

آکادمی تحول و اقتصاد دیجیتال قصد دارد در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه 1399 سمینار آنلاین…