تازه ها رهبری دیجیتال مبانی تحول دیجیتال ده یافته مهم از مطالعات الگوبرداری از تحول دیجیتال موفق در سال 2016 3 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب 0 مجله کسب و کار دیجیتال اخیرا در یک مطالعه جامع، روندهای کلیدی در تحول دیجیتال را شناسایی کرده است. بیش از 500 شرکت در سرتاسر جهان در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته اند و یافته های این تحقیق حاوی ده نکته مهم می باشد: نقش تکنولوژی در کسب مزیت رقابتی: جالب است بدانید که به گزارش شصت درصد از شرکت ها، تنها در 12 ماه اخیر، اهمیت تکنولوژی در به دست آوردن مزیت رقابتی به طور چشم گیری افزایش داشته است. همچنین، شرکت ها تکنولوژی را به عنوان هسته مرکزی استراتژی کسب و کار خود در جریان هدایت خود به سمت تحول دیجیتال معرفی می کنند. بنابراین، ما شاهد یک تحول انقلابی در طرز تفکر سازمان ها درمورد نقش تکنولوژی های کسب و کار هستیم. تکنولوژی دیگر یک جایگاه حمایتی در سازمان ها ندارد بلکه نقشی پیشرو در استراتژی ورود به بازار برای سازمان ها ایفا می کند. لزوم آگاهی و بینش در مورد رفتار خرید مشتریان توسط سازمان ها: چهل و شش درصد از سازمان ها گزارش داده اند که در 12 ماه اخیر، نیاز به تحلیل و پردازش داده های در لحظه و فوری از رفتار مشتریان افزایش داشته است، به گزارش پنجاه و شش درصد دیگر سازمان ها، باید در مورد رفتار خرید مشتریان بینش عمیق تری داشت تا بتوان در دنیای رقابتی امروز موفق ظاهر شد. در واقع، این سازمان ها کیفیت، عمق، و کاربرد داده های به دست آمده از رفتار مشتریان را به عنوان یک دارایی مهم درشرکت هایشان تلقی می کنند و از این داده ها در مسیر ایجاد جریان های درآمدی جدید، ارائه خدمات خاص به مشتریانشان و تعامل بهتر با آن ها بهره می گیرند خلق جریان های درآمدی خود بهترین فرصت است: به گزارش چهل و هشت درصد سازمان ها، تولید جریان های درآمدی جدید، بهترین محرک برای تحول دیجیتال آن ها محسوب می شود. این سازمان ها، تحول دیجیتال را به عنوان فرصتی کلیدی برای طراحی مجدد پورتفولیوهای سازمانی خود می بینند، تا از این طریق بتوانند مسیرهای جدیدی برای تبدیل کردن داده ها و دارایی هایشان به پول پیدا کنند و به بازارهای جدید راه یابند. لزوم ایجاد مهارت های جدید و مشاغل جدید: به گزارش پنجاه و دو درصد سازمان ها، پیداکردن افراد خیلی باهوش در 12 ماه اخیر سخت تر شده است. به علاوه، دو اقدام مشترکی که سازمان های موفق در مورد افرادشان انجام می دهند عبارت اند از: اولا بهبود مهارت های تکنولوژیک پرسنل خارج از دپارتمان IT و ثانیا معرفی مشاغل جدید . از این رو، سازمان ها به این درک رسیده اند که اگرچه تکنولوژی بخش مهمی از تحول دیجیتال محسوب می شود ولی اثربخشی تکنولوژی تا حد زیادی به چگونگی کاربرد افراد از آن بستگی دارد. به عبارتی، مهارت های نیروی انسانی سازمان در نحوه استفاده و تطبیق خود با این تکنولوژی امری مهم است. چابکی یکی از اهداف اصلی سازمانی است: به گزارش چهل و هفت درصد از سازمان ها، ارتقاء چابکی یکی از اهداف کلیدی تحول دیجیتال محسوب می شود. سازمان هایی که در پی تبدیل شدن به یک کسب و کار موفق در عرصه دیجیتال هستند، باید رویکردی چابک در کلیه سطوح سازمانشان داشته باشند؛ از توسعه محصول گرفته تا تحلیل داده های کلیدی کسب و کار . رویکرد جدید به خرید تکنولوژی : به گزارش پنجاه و هشت درصد سازمان ها، برای تبدیل شدن به یک کسب و کار دیجیتال، فرایندهای سازمانی برای ارزیابی تکنولوژی ها باید تغییر کنند و بیشتر به سمت خود کسب و کار تمرکز داشته باشند. به علاوه 39 درصد سازمان های این مطالعه، از آنجایی که از روش (بدو، رشد کن، انتقال بده (RGT: Run, Grow, Transform) برای تخصیص منابعشان برای گسترش تکنولوژی استفاده می کنند، در حال تغییر بودجه خرید تکنولوژی خود هستند. این موضوع نشان می دهد که سازمان ها به طور فزاینده ای به تکنولوژی های کسب و کار به عنوان محرک کلیدی برای رشد و تمایز در دنیای رقابتی نگاه می کنند. تحول دیجیتال فرایند ساده ای نیست. تنها 36 درصد سازمان ها گزارش کرده اند که توانسته اند به حداقل 30 درصد اهدافشان برای تبدیل شدن به یک کسب و کار دیجیتال دست یابند. به علاوه، تحقیقات نشان می دهند که هیچ تعریف واضح و مشترکی از تحول دیجیتال بین سازمان های مختلف وجود ندارد و سازمان های مورد مطالعه این تحقیق هر کدام تعاریف خودشان را از تحول دیجیتال دارند. با این وجود، سازمان های با عملکرد بالا، سطح بلوغ بالاتری را در تعریف اهداف، استراتژی های، معیارها و ابزارهای سنجش عملکرد را در فرایند تحول دیجیتالشان دارند که در نهایت به بهبود عملکرد کسب و کارشان منجر می شود. برای مثال، تحقیقات نشان می دهند که امکان رشد سازمان های قوی تر در تحول دیجیتال 3 برابر سازمان های دیگر است که این رشد از طریق جریان های درآمدی جدید حاصل می شود. فرهنگ مشارکت و همکاری، کندترین فاکتور قابل تغییر در تحول دیجیتال: تنها 13 تا 17 درصد سازمان ها گزارش داده اند که توانسته اند در راستای تحقق هدفشان برای تغییر فرهنگ سازمانی و در راستای آن مشارکت و همکاری حرکت کنند. این موضوع حاکی از آن است که تحول دیجیتال، نیاز به سبک نوینی از رهبری سازمانی دارد. فقدان تخصص درون سازمانی: 55 درصد سازمان ها گزارش داده اند که کمبود تخصص درون سازمانی یکی از چالش های آن ها محسوب می شود. از آنجایی که تحول دیجیتال، فرایند پیچیده ای است که هر نقطه از کسب و کار را مورد تاثیر قرار می دهد و اجزای متحرک بسیاری دارد. سازمانها ناچارند خصوصا در خلق استراتژی ها، تغییر فرهنگ سازمانی، و انتخاب تکنولوژی ها به تخصص های برون سازمانی روی آورند یک کسب و کار دیجیتال ارزش تلاش کردن را دارد: مطالعات نشان می دهند که سازمان های موفق در تحول دیجیتال از طریق ایجاد جریان های درآمدی جدید، ارتقای سطح رضایت مشتریان و تعامل با آن ها، و بهبود کارایی عملیاتی ،به مراتب مسیر رشد سریع تری را نسبت به سازمان های دیگر تجربه می کنند