تازه ها کسب و کار دیجیتال مبانی تحول دیجیتال مثال های واقعی از کاربردهای تحول دیجیتالی 5 دقیقه: زمان تقریبی مطالعه این مطلب 0 پلتفرمی ابری (شبکه ای) برای خدمات، کاتالیزوری برای کسب و کارهای فروشگاهی و خرده فروشی در لحظه (Real- Time Retail) این سه مسئله به تنهایی نشان می دهند که چگونه تحول دیجیتال در حال تغییر دادن ذهنیت و اقدامات شرکت ها در دنیا است. دامنه شرکت هایی که درصدد دیجیتالی شدن هستند بسیار گسترده است. از شرکت های مهندسی مکانیک که از سیستم های نگهداری پیش بینی کننده برای نگهداری ماشین آلات خود استفاده می کنند تا شرکت های تولید خودرو که از داده های عظیم (Big Data) برای بالابردن امنیت ترافیک استفاده می کنند و همچنین خرده فروش هایی که عملکرد فروشگاه های فیزیکی خود را با استفاده از کانال های دیجیتال بهبود می بخشند. روش این شرکت ها هرچه باشد، هدف مشترک آن ها ارتقاء کسب و کارشان از طریق شبکه سازی هوشمند و ایده های جدید می باشد. براساس تحلیلی که توسط شرکت مشاوره تحقیقاتی Roland Berger انجام شد، هنوز شکاف عمیقی بین درجهای که شرکت ها خود را دیجیتال می بینند و سطح واقعی فرصت های دیجیتال شدن آن ها وجود دارد. مدیران ارشد افزایش فروش را به عنوان هدف ثانویه پس از دیجیتالی شدن می بینند. جالب است بدانیم 90 درصد شرکت ها بر اساس یافته های تحقیق Crisp خودشان را مجهز به توانمندی دیجیتال می بینند. همین موضوع کافیست که نگاهی به پروژه های جذاب دیجیتالی شدن شرکت ها بیندازیم به صورت کاربردی از تجربه های واقعی دیجیتالی شدن آن ها بهره ببریم. در آکادمی تحول دیجیتال می کوشیم مثال های واقعی از سراسر کمپانی های مطرح جهان ارائه نماییم.