معرفی دوره MBA کسب و کار دیجیتال

انقلاب دیجیتال با سرعت تمام ابعاد زندگی مدرن را دگرگون کرده است. با استفاده از فناوریهای عمده ماحصل انقلاب دیجیتال تجارت، اقتصاد، هنر، ورزش، سلامت، رسانه و بسیاری از جنبه های زندگی یا به کلی تغییر شکل داده اند و یا در حال تجربه تغییرات ماهیتی و مفهومی هستند. در این میان به نظر میرسد که سرعت این تغییرات به قدری بالا بوده است که کسب و کارها و سازمانها، در درک، جذب و بکارگیری این موج عظیم فناوری کاملا عقب مانده اند. بسیاری از کسب و کارهای قدیمی توسط استارت آپهای تازه از گرد راه رسیده به حاشیه رانده شده اند و بسیاری دیگر حاشیه سود خود را از دست داده اند. هر روز مدلهای جدیدی از کسب و کار ایجاد میشود که مطلقا بر پایه فناوریهای نوین پایه ریزی شده است و سازمانهای غیرچابک را به چالش میکشد. در این میان مدیران ارشد سازمانها که به شدت درگیر امور روزمره خود هستند باید به عنوان نخستین نسل از مدیرانی که هم دوره کسب و کار سنتی را مدیریت کرده اند و هم باید سازمان خود را در عصر دیجیتال مدیریت کنند، با چالش شناسایی و بکارگیری فناوریهای مورد نیاز سازمان خود و همچنین رهبری و مدیریت این تغییر شگرف روبرو هستند. موسسه آموزش عالی آزاد بهار با همکاری آکادمی تحول دیجیتال و با تکیه بر تجربه دیرین خود در برگزاری دورهای کاربردی برای مدیران ارشد کشور، اقدام به طراحی و برگزاری دوره MDBA با هدف پر کردن خلا آموزشی موجود در زمینه مدیریت کسب و کارها در عصر دیجیتال نموده است.
این دوره در 5 ماژول technology, Leadership, Marketing, Startups و همچنین یک پروژه پایانی در 200 ساعت و برای برگزاری در طی شش ماه طراحی شده است.
این دوره برای مدیران ارشد سازمانها و صاحبان کسب و کارهایی که میخواهند رشد و بالندگی مجموعه های تحت امرشان را تضمین کنند توصیه میگردد.

ماژول و سرفصل های دوره

فناوری دیجیتال

  • شناخت فنآوریهای تأثیرگذار
  • امنیت سایبری و امنیت کسب و کارهای دیجیتال
  • بلاکچین
  • بلاکچین – بررسی موردی زنجیره تامین دیجیتال
  • پولهای رمزپایه
  • بکارگیری فنآوری در سازمان
  • قراردادهای حقوقی خرید فناوری

رهبری در عصر دیجیتال

  • مدیریت استراتژیک تحول دیجیتال
  • نقشه راه تحول دیجیتال
  • بازنگری استراتژی های مشتری در عصر دیجیتال
  • استراتژی های رقابت در برنامه تحول دیجیتال
  • راهبری و استفاده از داده ها در سازمان
  • نوآوری در سازمان دیجیتال
  • خلق ارزش
  • الگوی ذهنی رهبران عصر دیجیتال
  • مدیریت منابع انسانی سازمانهای دیجیتال

بازاریابی دیجیتال

  • نقش تحول دیجیتال در تغییر استراتژیهای بازاریابی
  • طراحی برنامه بازاریابی دیجیتال یکپارچه (کمپین های دیجیتال)
  • هدایت مشتری در قیف بازایابی دیجیتال
  • بازاریابی شبکه­های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • ویدئو مارکتینگ
  • تبلیغات در گوگل
  • بهینه­سازی موتورهای جستجو
  • بازاریابی محتوایی
  • برندینگ دیجیتال
  • اندازه گیری و اثربخشی برنامه های بازایابی و بهبود
  • ابزارهای آنلاین آنالیز و تحلیل
  • یکپارچه سازی برنامه های بازایابی با تحول دیجیتال در گذر زمان

استارت آپها

  • تئوریهای استارت اپ در اقتصاد دیجیتال
  • شکست و موفقیت و مدیریت در استارت اپها
  • تجربیات کارآفرینان در کسب و کارهای دیجیتال
  • تبدیل ایده به یک پیشنهاد تجاری

پروژه پایانی

در ابتدای دوره هر یک از دانشجویان می بایست حداقل یکی از ماژول های اصلی را انتخاب نموده و در پایان ترم به عنوان پروژه پایانی ارائه دهند.

دستآوردهای آموزشی MDBA

  1. روندهای اصلی تحولات فنآوری دیجیتال نظیر: Artificial Intelligence, Machine Learning, Big Data, Blockchain, Internet of Things راشناخته و بتواند تشخیص دهد که سازمان متبوع او از کدام یک از این فناوریها میتواند در راستای ارتقای کسب و کار خود بهره بگیرد.
  2. با اصول بازاریابی دیجیتال آشنا گشته و شیوه ها و ابزارهای این شیوه نوین بازاریابی را در حد مدیریتی و نه فنی به درستی بشناسد
  3. با طراحی برنامه تحول دیجیتال برای شرکتهای قدیمی و همچنین چگونگی طراحی فرآیندها و محصولات شرکت های استارت آپ در عصر دیجیتال آشنا شود.
  1. تاثیرات فنآوریهای جدید دیجیتال بر جنبه های مختلف کسب را درک نموده و عمق این تأثیرات را حوزه های مشتری، رقابت، ارزش، نوآوری و داده های سازمان تشریح نماید
  2. نیاز به تحول دیجیتال در فرهنگ و استراتژی سازمان را جهت بقا سازمان یا افزایش سهم بازار درک نماید و بتواند منایع حیاتی برای موفقیت را شناسایی کند
  1. نقشه راه تحول دیجیتال تدوین کند
  2. شیوه های نوین بازاریابی دیجیتال را در کسب و کار خود به کار گیرد
  3. تاثیر استفاده از این تکنیک ها و روش ها را در گذر زمان اندازه گیری کند
  4. استراتژیهای توسعه سازمان را بر اساس Business Model های جدید تدوین نماید
  5. برای یک ایده استارت اپی طرح تجاری تهیه کند.
  6. در انتخاب و بکارگیری فناوریهای مورد نیاز سازمان نقش کلیدی بازی کند.
  1. عوامل موفقیت و شکست کسب و کارهای جدیدی که در فضای دیجیتال به دنیا آمده اند را تحلیل تماید
  2. تغییرات ساختاری در معماری کسب و کارها و صنایع جدید را شناخته و تأثیرات آن بر سازماندهی و رهبری سازمانها را تحلیل نماید

تعدادی از اساتید دوره

امیر تقوی

دکتر سعید شهباز مرادی

دکتر بهنود اله وردی نیک


دکتر رحیم فرضی پور

دکتر محمد خطیبی

سجاد بهجتی

دکتر مصطفی مرشدی

دکتر وحید فخر دائی

اشکان بروج

احمدرضا نخجوانی

دکتر علیرضا قنادان

حمید طهماسبی

شرایط ثبت نام در دوره

شرایط ثبت:

  • مدت زمان دوره: 6 ماه
  • هزینه ثبت نام: 5،000،000 تومان
  • شرایط پرداخت: 30 درصد هنگام عقد ثبت نام و مابقی طی دوره

شرایط پذیرش در دوره:

  • دارا بودن مدرک کارشناسی ( لیسانس )
  • دارا بودن سوابق شغلی و حرفه ای مرتبط با حوزه دیجیتال
  • احراز مدارک و سوابق متقاضی
  • پذیرفته شدن در مصاحبه

فرم پیش ثبت نام دوره MBA دیجیتال

Comments are closed.

پیشنهاد ما

دوره MBA کسب و کار دیجیتال